Dag 53 t/m 55 (Eindelijk in Kaapstad) - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yael Kommer - WaarBenJij.nu Dag 53 t/m 55 (Eindelijk in Kaapstad) - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yael Kommer - WaarBenJij.nu

Dag 53 t/m 55 (Eindelijk in Kaapstad)

Door: yaelvdkommer

Blijf op de hoogte en volg Yael

26 November 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Donderdag stonden we vroeg op. De dag dat Maija jarig was en we ook weer door moesten (eindelijk naar kaapstad!!). Maija verprutste al snel onze verrassing want ze kwam beneden tijdens het ballonnen opblazen maar goed het idee was leuk. Na het ontbijt moesten we weer 6 a 7 uur rijden. Maar we hebben het overleefd, aangekomen in de eindbestemming. Eerst 1 nachtje in The backpack in het centrum. Top lodge, top locatie. Na aankomst gelijk vertrokken voor en wandeling door de stad. Eerst in de hoofdstraat, want ik echt niet bijzonder vond. Daarna wilde we naar het strand lopen. We eindigde in de haven want onze gidsen wisten niet hoe ze er moesten komen. Wij hebben een drankje gedaan in de haven terwijl de gidsen boodschappen gingen doen. Na het eten van de burgers hebben we een drankje gedaan in een cafétje in de buurt van de lodge. Het was erg koud (ja ik weet dat Nederland warmer is maar 16 graden is voor ons hier nu vriezend) dus snel weer naar huis gegaan. In deze lodge vinden de muggen het ook gezellig want deze nacht ben ik compleet lek gestoken op 1 vinger en 1 ellenboog tot ik midden in de nacht m’n klamboe heb opgehangen.

Vrijdag moesten we weer door naar een andere lodge. 30 minuten vanaf het centrum. Bij Hout Bay, aan het strand, bij de haven. Mooie locatie maar niet heel handig met alles wat we wilde doen. Deze dag wilde we namelijk naar Table mountain. We moesten een taxi bestellen met Uber. We konden er geen 2 tegelijk bestellen maar hij wist wel wat te regelen. Die andere taxi zou er in 10 minuten zijn maar dat werd Afrikaans 25 minuten. Gelukkig waren we uiteindelijk bij de start van de hike. Helaas waren Lotte, Katja en Laura ergens anders afgezet dus moesten we nog wachten. 13.00 uur eindelijk begonnen aan een pittige hike. We waren na 2 uur boven, trots op ons want gemiddeld doen mensen er 2,5 uur over. Het was gelukkig heel mooi weer en de wind was niet te hard (ook al was het in de schaduw eigenlijk te koud). Op de berg hebben we een groot rondje gelopen van nog eens 2 uur langs het hoogste punt en allerlei uitkijkposten. We hebben genoten en geëindigd met een ijsje. Toen besloten om met de kabelbaan terug te gaan. Bij het kopen van het kaartje zeiden ze dat de rij naar beneden 2 uur wachten was, maar dat was gelukkig maar 30 minuten.
19.30 uur waren we weer bij de lodge om te douchen. Nadat 3 personen schoon waren werd ons duidelijk dat we meteen weg moesten om nog eten te kunnen krijgen op een of ander food market. Op datzelfde moment werd duidelijk dat de haaienduik van Amanda en Maija voor de dag erna was geannuleerd dus moesten ze iets niets regelen. Dat eten was dus niet gelukt maar gelukkig vonden we een restaurant met live muziek waar we toch nog konden eten en lekker dat dat was!
Op de terugweg kreeg ik erge kramp in mijn bovenbeen (al dat lopen is ook niet goed voor een mens) dus ik was blij toen ik eindelijk kon douchen (ook al kon dat maar 6 minuten vanwege het watertekort hier). We hebben geen gedag gezegd tegen de meiden van de oude groep die we kennen uit Swaziland die hier nu ook zijn. We zijn direct ons bedje in gedoken.

Vandaag, zaterdag, hebben we een dagtour gemaakt. Vanmorgen moesten we 09.15 uur verzamelen in de haven. De bus was te laat maar het blijft nog steeds Afrika. Toen ze er waren zijn we eerst met de groep op een boot gegaan naar zeehonden eiland. Toen we er waren werd net een klein zeehondje geboren, super gaaf. Terug bij de haven zijn we op de foto gegaan met een van de zeehonden die daar werd gevoerd. Vervolgens hebben we langs de kust gereden langs uitkijkposten tot we bij een punt kwamen waar we konden gaan fietsen. Na 4,5 km kwamen we bij de lunch aan. Daarna kon je weer kiezen te gaan fietsen maar het was zo warm dat maar 3 mensen dat wilde (ik ook niet). Vervolgens kwamen we bij een struifvogel boerderij aan en zo waar kwamen ze ons even gedag zeggen.
Onze reis ging verder een natuurpark in richting Kaap de goede hoop. Het meest zuidwesterlijke punt dus op de foto met het bord. Er lag langs de kust een dode walvis, gelukkig hadden ze deze een stuk verderop verplaatst vanwege de stank. Ook zijn we naar Capepoint geweest waar we konden hiken naar een vuurtoren, weer mooi uitzicht, het houdt niet op! We voelde onze benen nog van gisteren dus echt prettig was anders. Hierna zijn we naar Simonstown gegaan om de pinguins te zien. Wat blijven dat geweldige beesten! Tot slot reden we terug naar het centrum van Kaapstad om de mensen van de groep af te zetten bij hun hotel. Omdat wij buiten het centrum verblijven, moesten we eigenlijk terug met de bus maar de gids vond ons leuk dus heeft hij ons terug gereden. Onderweg stopte hij langs de kust omdat er tientallen walvissen aan het wateroppervlakte te zien waren die water omgooi spoten en soms zelfs omhoog sprongen.

Vanavond hebben we een rustige avond en morgen eerst chillen op het strand. Daarna gaan we naar Robben eiland en moeten we onze spullen inpakken. De laatste dag. Maandag vertrek ik samen met Lotte om 08.00 uur richting vliegveld om eerst naar Johannesburg te vliegen en daarna weer thuis te komen.. Gek idee! Hopelijk hebben jullie genoten van mijn avonturen (woensdag komt mijn laatste blog nog hoor maar voorlopig even rust).