Dag 46 en 47 - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Yael Kommer - WaarBenJij.nu Dag 46 en 47 - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Yael Kommer - WaarBenJij.nu

Dag 46 en 47

Door: yaelvdkommer

Blijf op de hoogte en volg Yael

18 November 2016 | Zuid-Afrika, Durban

Donderdag vertrokken we om 09.45 uur, weg van ons tentenverblijf, op een stikhete dag. Na 10 minuten op weg te zijn, kwam Lotte erachter dat ze geld miste dus iedereen is het gaan checken. 4 mensen miste geld (ik niet), in totaal 1700 Rand (ongeveer 110 euro).. Dus we zijn terug gereden naar de lodge om het te melden. De manager (vrouw) zei ons meteen dat het niet mogelijk was dat iemand van haar personeel dat gedaan had en dat ze de camera beelden gekeken hebben (in 5 minuten tijd) waar niks raars op te zien was. (Ter info; De tenten konden op slot, alleen elke dag komen er schoonmakers die een eigen sleutel hebben en zelfs je kleren opvouwen etc. en er bleek een tweede sleutel te zijn van elke tent die wij nooit gekregen hebben en er is alleen geld gejat van mensen die hun geld in de tent hebben gelaten tijdens de excursies). Ze zei iets in de richting van dat we het waarschijnlijk ergens onderweg verloren hadden. Dat is toch bijzonder 1700 Rand zomaar poef, alle 4 tegelijkertijd. Het kwam er uiteindelijk op neer dat we het verzonnen hadden. Het voelde niet goed dus gingen we aangifte doen bij de politie, ook vanwege de verzekering. Eerst vlakbij een supermarkt op weg richting onze nieuw bestemming, zodat ik, Katja en Melusi al boodschappen konden doen in dezelfde tijd. Daar bleek dat we de manager nodig hadden voor een aangifte dus wij weer terug naar de logde. Ze wilde niet meewerken dus zijn we zelf gegaan naar een politiebureau dichterbij. Een soort stacaravan, heel bijzonder. Op dat moment heb ik weer eens iets illegaals gedaan; een foto gemaakt van het bureau. Even vergeten dat dat hier bijna nog erger is dan iemand vermoorden, maar gelukkig heeft niemand het gezien.
2 uur later dan gepland konden we dus echt vertrekken en 15.5 uur kwamen we aan in Durban. Een grote stad naast de zee waar het zowaar regende toen we aankwamen. Van buiten een groot blauw gebouw. Van binnen een oude loods die omgetoverd was in een lodge met vele kleuren. Erg tof. Met z’n 6e op 1 kamer dit keer zonder een stopcontact of slot dus alle waardevolle spullen in de kluis. We hebben ervan geleerd. Rond 17.00 uur zouden we een wandeling gaan maken door een deel van de stad (het andere deel is onveilig) maar toen we een voet buiten de deur zetten begon het te hozen. Kortste wandeling van mijn leven. Gelukkig hadden ze een bar op het dak, overdekt, dus konden we biertjes doen en kaarten. 19.00 uur met z’n alle gekookt. Ze hebben hier geen enkel scherp mes dus snijden was een uitdaging. Maar zelfs dat lukt ons nu.
Vrijdag begon de dag na een onrustige nacht vol muggen, ventilatoren, open en dicht gaande ramen, mensen die naar de wc gingen etc.. maar gelukkig met wentelteefjes. Toen onze buikjes vol waren, gingen we naar Marine world. Eerst een aquarium bezocht in een oud schip, daarna een zeehondenshow (saai!), toen voeren van zeeschildpadden en tot slot een dolfijnenshow (dat was beter). Tussendoor even na lodge gegaan om te lunchen en toen naar Wet ’n Wild, een wildwaterpark met veel glijbanen (een soort Tikibad in Duinrell maar dan buiten en hogere glijbanen. Ik heb ze niet allemaal durven doen maar Lotte, Laura en Katja waren wel gek genoeg. Helaas was het deze dag maar 24 graden met een harde koude wind dus was het te koud om te zonnen. Dus nog even over de boulevard en het strand gelopen en toen terug gegaan naar de lodge.
Na het eten wilde we naar de karaoke bar gaan die Thammie online gevonden had. Eerst liet de taxi op zich wachten maar uiteindelijk kwamen we aan op bestemming. Geen bar te bekennen, die was foetsie. Toen heeft de chauffeur ons gebracht naar een bar verderop in de stad. Geen muziek daar maar gezellig drankjes gedaan. Toen vond Thammie een andere karaokebar die 2 minuten daar vandaan was maar dan moesten we wel de taxi bellen want hij wilde echt niet met ons gaan lopen omdat het zo onveilig was daar. Dus gebleven tot 23.00 uur. Terug in de logde zou er een feest zijn maar geen muziek te horen dus de helft ging al slapen. Toen begon het feest rond 01.00 uur maar wij moesten echt slapen. Volgende dag weer vroeg op.