Dag 28 - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van Yael Kommer - WaarBenJij.nu Dag 28 - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van Yael Kommer - WaarBenJij.nu

Dag 28

Door: yaelvdkommer

Blijf op de hoogte en volg Yael

30 Oktober 2016 | Swaziland, Ezulwini

De laatste dag van onze vakantie voor we nog 2 weken moeten werken en we daarna naar Kaapstad kunnen gaan. Omdat morgen 6 mensen van de groep naar huis gaan, wilde we wat leuks gaan doen. Eerst met een groepje van 5 mensen gemountainbiked. Natuurlijk gingen wij dat heel slim in het midden van de dag doen en het was zo waar stikheet in Swaziland. Het mountainbiken was in een natuurpark met wilde dieren, die wij amper gezien hebben omdat wij weer eens zo stom waren om iets niet goed te begrijpen. Het begon al met het feit dat we de kaart niet begrepen omdat we dachten dat het startpunt iets anders was. Ook was ons verteld dat we niet op de hiketrails mochten komen maar natuurlijk belandde we daar wel. Halverwege een afdaling van een super smal, steil paadje bedachten we dat die paadjes niet voor ons bedoeld waren. We besloten wel verder af te dalen want terug omhoog was eigenlijk niet te doen en we zouden wel bij een normale weg uit komen. Dat was ook wel het geval maar we konden maar een kant op (dachten we); omhoog. Dus wij voor 30 minuten omhoog klauteren. Waren we daar, stond er een hek en moesten we dus rechtsomkeerd… Toen we weer op het startpunt van deze weg belandde, bedachten we dat we wel de andere kant op konden (je mocht dat alleen niet als het nat weer was..) Toen vonden we eindelijk te goede weg en hebben we nog een paar diertjes gezien (we hadden nog 45 minuten over..)
Wat was dat een zware dag, we hadden veelte weinig water bij ons en geen eten dus met die hitte was het niet echt gezond. We hebben het overleefd en achteraf was het best grappig dat we weer eens iets gedaan hebben wat niet mocht. Altijd met dezelfde mensen.
Terug bij de logde bleek dat het er toch niet zo veilig is als we dachten. Er was 1000 Rand gesloten van iemand uit de kluis en ook van iemand anders van 300 Dollar gejat uit een tas die in een kamer stond die op slot zou moeten zitten. (Bij het ophalen van mijn tas na terugkomst uit Mozambique vond ik het al gek dat met tas open was maar ik miste niks dus heb het er toen bij gelaten). Nu hebben we alle verhalen verzameld en de bas van logde erbij gehaald. Ze gaan morgen aangifte doen en er wordt onderzoek gedaan omdat het waarschijnlijk een personeelslid is geweest. Wel een gek gevoel nu dat we alles constant extra op slot moeten doen.
’s Avonds hadden we een afscheidsdiner met de hele groep (min degene waarvan haar dollars waren gestolen, die was te overstuur en min de Belgische gozer die over zijn oren verliefd is geworden op een Engelse dame hier en dus met haar wilde zijn). We hebben gegaan bij het lekkerste restaurant van de omgeving; house on fire (we hadden daar al een keer gelunched). Dit keer flesjes wijn erbij en toetjes. Top laatste avondje.

• 02 November 2016 - 08:06

Ad:

Geweldig leuke verhalen. ervaringen die lang niet iedereen heeft of gaat hebben, moet heel leuk zijn. En als je bij terugkomst niet aan het werk zou willen gaan (wat ik me weer kan voorstellen) kun je altijd nog een boek gaan schrijven. Heel veel plezier met alles wat nog komt........