dag 6 - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van Yael Kommer - WaarBenJij.nu dag 6 - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van Yael Kommer - WaarBenJij.nu

dag 6

Door: Yaelvdkommer

Blijf op de hoogte en volg Yael

08 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Krugersdorp

Om 04.45 uur vertokken we al om een heuze echte bush walk te doen, dat houdt in dat je met 2 gewapende gidsen door het park gaat lopen op zoek naar dieren. We wisten zoveel, opeens vond ik zelfs dingen interresant over poep van dieren, skeletten en plantjes. We zijn heel dicht inde buurt bij buffels gekomen (ongeveer 50m) en zebra’s en olifanten zagen we ook. Na 3 uren lopen met een kleine snakcbreak onderweg, kwamen we weer aan bij de auto. Ook al hebben we niet veel dieren gezien, vond ik het toch wel het meest gave tot nu toe!
Om 10.00 uur hadden we wentelteefjes als ontbijt waarna we weer op zoek gingen naar cats. Rest van de dieren doen er niet meer toe. Na een laaaaange hobbelige(!) weg, zijn we alleen olifanten en een slang (okee en dode maar een slang) tegen gekomen . 2 uur laten zagen we eindelijk 2 leeuwen slapen op een rots (weer 5 minuten verwijderen vanaf ons kamp de andere kant op…).
Na de lunch werd in geïnterviewd door Matilda. Zij doet een stage bij ons programma en maakt dus overal foto’s en video’s van (die zullen jullie later zien).
Vervolgens zijn we weer naar de bar gegaan om te kaarten en kregen we goed nieuws: we konden de nightdrive doen! (Gisteren bleek dat het toch niet inclusief was dus wij vragen om een extra auto en ja hoor die kregen we!) Het bleek 222,20 Rand te kosten (super raar bedrag maar okeeeee).
Vlak voor we konden vetrekken hebben we nog even een potje kaarten gespeeld; een nieuw spel; Gin (geleerd van de Denen) met zijn zessen in een tweepersoons tent, de tent van de jongens (gatverdamme dat stonk en paste net (Anders, de Deense gast past niet eens in zijn tent. Hij is 2 meter en de tent is 1,75m)).
Om 20.00 uur vertrokken we voor de night drive. Het eerste uur zagen we geen enkel beest. Toen stelde de gids voor dat we maar uit de auto moesten gaan om rond te kijken (ja ze was echt hilarisch en sarcastisch dus iedereen geloofde het maar nee natuurlijk kon dat niet). Er zaten ook wat dronken mensen bij ons in de auto die telkens zeiden dat ze dachten iets te zien en dan zei dat er wel vaker bewegende bomen in Kruger park rondlopen ’s nachts. Op een gegeven moment dachten we een leeuw o.i.d. te horen maar dat was een van de dronken vrouwen die snurkten!. Niet veel later maakte de gids haast met de auto want er liep een stekelvarken op de weg (die dingen zijn echt mega!). Ons eerste dier van de night drive. Een stukje verder zette ze de auto stil op een open stuk veld en vroeg ons alle lichten uit te doen en stil te zijn. Gave ervaring om alles om je heen te horen, we hoorden dan ook beesten maar konden ze niet zien (dat is hoe een hert o.i.d. het beleefd). Op de terug weg stonden we een tijdje stil. Een moeder olifant had bedacht haar baby te gaan voeren, midden op de weg en telkens als we er langs wilde, zette ze een stap in onze richting om te laten zien dat zij de baas was. De gids maakte ons erg bang door te vertellen dat een olifant ons makkelijk kan omduwen en we stonden naast een klein ravijn met stekelplanten. Zo stonden we voor 15 minuten en toen liepen ze gelukkig weg. Een stukje verder stonden weer een moederolifant met haar baby op de weg maar daar konden we gelukkig wel langs (ook al liet ze duidelijk weten dat ze ons gezelschap niet kon waarderen met een keiharde trompet. Nadat het eindelijk gelukt was om dat te overleven zagen we ook nog eens 3 leeuwen in de bosjes die gingen slapen, vlak naast de weg. GE-WEL-DIG. Om 22.15 uur waren we terug en toen moesten we nog eten. Het koude BBQ vlees wat voor ons was gemaakt konden we naar binnen schuiven met wat lauwe aardappelprut. Best day we had so far!!