Dag 48 en 49 - Reisverslag uit Cintsa, Zuid-Afrika van Yael Kommer - WaarBenJij.nu Dag 48 en 49 - Reisverslag uit Cintsa, Zuid-Afrika van Yael Kommer - WaarBenJij.nu

Dag 48 en 49

Door: yaelvdkommer

Blijf op de hoogte en volg Yael

20 November 2016 | Zuid-Afrika, Cintsa

05.15 uur was het tijd om op te staan na een kort nachtje met een lichte kater. 06.30 uur vertrokken we voor een 10 a 12 uur durende auto rit richting Cintsa. Bij de eerste stop moesten Lotte en Amanda een simkaart kopen en dat maakte dat we een half uur vertraging opliepen. Maar bij de tweede stop bleken we opeens anderhalf uur voor op schema te liggen. Ja ze rijden misschien wel wat te hard af en toe met de bus. Ik weet niet of ik me altijd veilig voel maar er gebeurt tot nu toe nog niks geks. Ze hebben in ieder geval een rijbewijs die ze speciaal moesten halen om meerdere mensen te mogen vervoeren dus het zal weel goed zijn.
16.45 uur kwamen we aan bij Buccaneers backpackers. Een soort vakantiepark met huisjes. Wij hadden een eigen huis voor ongeveer 10 personen. Het is wel erg oud, krakkemikkig en erg gehorig. Na aankomst een strandwandeling gemaakt. Halverwege moesten we een watertje oversteken om bij het dorp te komen. De helft deed de wel, ik ging met Laura en Katja terug om de rest van het park te bekijken; het zwembad, volleybalveld, de bar etc.
Om 19.00 uur stond er een echt Zuid-Afrikaanse maaltijd op ons te wachten. Dit werd gemaakt door de mensen die daar werken voor iedereen die zich wil inschrijven. Het buffet bevatte vooral veel butternut (wat het ook is in het Nederlands), pompoen en een ondefinieerbare groente met lamsvleesstoofpot, bonenprut en zoeteaardappelpuree met spinazie. Het zag er bijzonder uit en het smaakte zoals het eruitzag.
Vervolgens onze stapoutfit aangetrokken. Er zijn hier geen taxi’s dus de enige optie was om via het strand te lopen door het water. Dat wilde we niet dus we gingen maar naar de bar bij de lodge. Na een paar drankjes wilde twee gozers met ons naar de club gaan. Dus zijn we via het strand en het water naar de overkant gegaan in het pikkendonker. Het was 35 minuten lopen in totaal en vooral bergopwaarts. Bij de club was er eindelijk goede muziek en Maija kende er mensen omdat zij hier twee maanden geleden voor een maand was met een ander project. Toen we naar huis wilde gaan, zijn we thuisgebracht door vrienden van de twee gasten die bij ons waren. Een van hen bleek hier te wonen dus kende veel mensen.

De volgende dag (zondag) was er een gratis ontbijt buffet. Vervolgens hebben we met een kater op het strand gechilled, kijkend naar een surfwedstrijd. Om 13.00 uur konden we lunchen waarna we naar de olifanten interactie zijn gegaan. We kregen heel veel informatie over de olifanten, konden ze voeren (het was zo gek om een soort caviavoer in een zuigende slurf te gieten) en met ze op de foto. Bij terugkomst wilde we gaan volleyballen maar dat was blijkbaar alleen op zaterdag om 16.00 uur. Toen maar weer naar de bar gegaan tot we konden eten. Na het eten gingen we naar een bar, weer via het strand over het water. Toen we daar aankwamen bleek het net 6 minuten dicht te zijn…. dus weer naar de bar gegaan bij de lodge maar redelijk vroeg naar bed.