Dag 4 - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van Yael Kommer - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van Yael Kommer - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Yaelvdkommer

Blijf op de hoogte en volg Yael

06 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Krugersdorp

Vanaf nu zal de wekken om 04.00 uur staan want we moeten om 05.30 uur in de auto zitten omdat dan de zon net is opgekomen. Voor vertrek krijgen we hot choco met een soort broodje (keihard, die je moet dopen in je drankje omdat je anders je tanden breekt en niet kan slikken van de droogte) maar erg lekker!. We hebben tot 11. 00 uur rondgereden om dieren te spotten. Toen kregen we pas echt ontbijt (ei met spek wel te verstaan op een picknickplaats). De eerste uren was het zoooo koud in de auto, met alle wind die passeert. Dus je begint met lange warme kleren over je shorts met een dikke deken die je mee krijgt, wat bijna niet genoeg lijkt. Tijdens het ontbijt werd het warmer dus veranderden we onze outfits in zomerkleding. Vervolgens weer tot 14.00 uur gereden voor de lunch waar vele aapjes zaten op zoek naar eten. Na 11,5 uur kwamen we weer aan bij het kamp. Wat we extra hebben gezien voor dieren: Neushoorn (witte), Kudo (wat het ook mag zijn), krokodil, schildpad, wildebeest, springbok. Een dame; Mina (DK), dacht elke keer dat ze een leeuw ofzo zag maar het was elke keer een impala (daar hebben ze er duizende van..). We hebben hyëna’s gezien in de verte we dachten een leeuw te hebben gezien, bleken later gewoon rotsen te zijn (en wij daat 30 minuten staan foto’s maken en met de verrekijker kijken (dan voel je je echt dom).
Omdat het vandaag uiteindelijk 36 graden was gingen we toch maar even zwemmen voor het donker werd (m’n rug was toch al verbrand). Zwembad was aardig koud en de bodem kon je niet zien van de viezighid maar okee. Na een lekker schone douche, op zoek naar de bar voor wat drankjes. De fles wijn die Lotte en ik hadden, kostte 6 euro en we raakte aardig aangeschoten na 2 glazen. De rest van de fles meegenomen naar de tent om verder te drinken bij het kampvuur en het avondeten; chicken curry (voor mij veelste pittig en zelfs met wijn of melk kreeg ik het niet weg, dus nam ik maar witte rijst met mayo..). We wilde vroeg gaan slapen maar 4 meiden dachten daar anders over, zij gingen spullen gooien naar de tent van de jongen, ja ook dat wijf met die harde lach dus slapen zat er voorlopig nog niet in.