Dag 65 t/m 69 (Highway one, voor zover het kan) - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Yael Kommer - WaarBenJij.nu Dag 65 t/m 69 (Highway one, voor zover het kan) - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Yael Kommer - WaarBenJij.nu

Dag 65 t/m 69 (Highway one, voor zover het kan)

Door: yaelvdkommer

Blijf op de hoogte en volg Yael

25 Februari 2017 | Verenigde Staten, Santa Barbara

We hebben de route gereden die iedereen ons heeft aangeraden te rijden tussen San Francisco en Los Angeles. Althans, we hebben het meeste ervan gezien; de Highway 1.

Op dinsdag zijn we na een bezoekje aan Alcatrez de route begonnen. Door een landschap wat soms nog best wat weg heeft van Europa met al het groen en de vele wijnstruiken. Onze eerste stop was in Santa Cruz waar we ‘The Mystery Spot’ hebben bezocht. Dit is een plek waarvan zij beweren dat er bijzondere krachten werken. Ze lieten ons zien dat planken recht lagen met een waterpas maar dat als wij op die plank gingen staan dat Yael aan de ene kant veel kleiner is dan Jeroen maar aan de andere kant waren we bijna even groot. Ook was er een plank die lager leek aan de rechter kant (met de waterpas) maar toch stroomde het water eruit aan de linkerkant, zo ook een balletje die de tegenovergestelde richting op rolde. Binnen in een heel scheef huisje hing je scheef in de deuropening en kon je op de hoek van een tafel staan alsof je superwomen was. Er hing een ijzeren bal aan het platfond die de ene kant makkelijker op zwaaide dan de andere kant. Wij waren met stomheid geslagen en soms zelfs een beetje misselijk door wat je zag om je heen.
Vervolgens zijn we doorgereden op de highway 1 richting Big Sur. Helaas konden we er niet komen doordat alle regen die gevallen was, een hele brug 20 cm had verplaatst. Ook waren er verschillende modderstromen die de weg blokkeerde. Toen zijn we maar teruggekeerd en hebben we onze airbnb in Salinas opgezocht.

Op woensdag zijn we vertrokken naar een hike, dachten we. We zijn helemaal naar boven gereden, off road; vond onze auto denk ik niet heel leuk maar hij heeft de stenen, takken en waterstromen overleefd. Bovenaan was er geen hike maar we zijn toch naar het uitkijkpunt gelopen. Het was hier net boven 0 graden dus het ijzel hing in de bomen. Toch best mooi. Daarna weer afgedaald en via de andere kant Big Sur proberen te bereiken. We zijn niet verder gekomen dan Ragged Point. Onderweg konden we olifanten zeehonden zien; een bepaald soort zeehond met een soort slurf. Ze maakte hele gekke geluiden. Het was broedseizoen dus er waren vele kleintjes; echt tof! Verder konden we nog de regenbogen in de golven aanschouwen vanaf een pier en zijn we doorgereden naar San Luis Obispo nadat we de zonsondergang (eindelijk een keer) hebben gezien.

Donderdag ochtend hebben we in San Luis Obispo een hike gedaan: Bishop Peak. Dat was een uurtje naar boven klauteren om een gaaf uitzicht te kunnen aanschouwen. Met heerlijk weer gelukkig. Daarna zijn we naar het centrum gereden om Bubblegum Alley in te gaan; een steeg die vol is geplakt met kauwgom. Helaas waren we die van ons vergeten om onze stempel in de wereld achter te laten. Verder hebben we de dag afgesloten in Santa Barbara. Een echt strandplaatsje met een mooie pier. Daar uit eten geweest voor we naar onze airbnb in Westlake Village zijn gegaan.

Op Vrijdag weer terug gereden naar Santa Barbara via Ventura. In Santa Barbara hebben we de winkelstraat bezocht en wat gelunched. Daarna zijn we op zoek gegaan naar een hike. Deze hadden we wel gevonden maar alleen het begin wat leuk; over een snelstromende rivier klimmen. Daarna was het meer een opgebroken/vergaande weg die stijl omhoog liep naar niks dus zijn we omgekeerd.

Vandaag, op zaterdag hebben we het laatste deel van onze highway 1 tour gedaan; via Malibu naar Santa Monica gereden. In Santa Monica over het strand gelopen naar de pier waarop de een atractiepark hebben gebouwd. Daarna het dorp ingelopen en vooral genoten van het zonnetje. Vervolgens wilde we nog naar Long beach rijden maar na 15 minuten file en 100 meter verder te zijn, zijn we omgekeerd om LA onveilig te maken.

Meer over LA in onze volgende/laatste blog.

• 26 Februari 2017 - 07:31

Maerle:

Wat herkenbaar jullie verslag! Gaaf hé die zeeolifanten... ik vond dat ook erg bijzonder en vooral dat je er zo dichtbij kan komen! Heel veel plaatsjes ook bezocht! Nog maar 2 dagen en dan komen jullie thuis..... vannacht gedroomd dat jullie huisje van binnen werd geschilderd! Haha.
    Nou moppies geniet van los Angeles en tot snel! Xxxx