Dag 10 t/m 14 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Yael Kommer - WaarBenJij.nu Dag 10 t/m 14 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Yael Kommer - WaarBenJij.nu

Dag 10 t/m 14

Door: yaelvdkommer

Blijf op de hoogte en volg Yael

01 Januari 2017 | Canada, Vancouver

Woensdag begonnen we de dag nog in Vancouver North met een hike met vrouw des huizes van de airbnb waar we zaten, Beatrice. Ze nam ons mee naar Deep Cove waar we een stukje van de Baden Powel trail hebben gehiked. (Nu hebben we bijna de hele trail gedaan, alleen het midden overgeslagen, van zo’n 20 km maar (van de 30..)). Helaas was het boven op de top mistig waardoor we niet over downtown uit konden kijken maar magisch was het zeker. En de regen voelde we gelukkig niet zo erg tussen de bomen en ook amper sneeuw op dit stukje van de hike waardoor we het nog snel deden ook. Beatrice doet deze hike normaal rennend de berg op en af (net als velen, ze zijn gek! Maar wel fit) dus zij pushte ons een beetje.
Vervolgens naar onze volgende adres in Vancouver Oost. Dit keer van Homestay. Door een klein foutje met de boeking hadden we twee single kamers gereserveerd wat niet terug te draaien was. Dus we hebben het matras versleept want we gaan toch echt geen 5 nachtjes los van elkaar slapen. We slapen dit keer in een soort studenten huis. Er wonen nog 2 Mexicaanse meisjes op de beneden verdieping en het Aziatische gezin van wie het huis is wonen boven. We hebben gelukkig wel een prive badkamer. Toen we ons daar gesetteld hadden, zijn we boodschappen gaan doen. Ik bedoel; zijn we ons doodgeschrokken. Wat een prijzen! Voor 2 daagjes waren we 80 dollar kwijt, hoe dan?!
Gelukkig konden we deze avond verder ons geluk niet op, weer eens uit eten en naar DE ijshockeymatch van Vancouver Canucks tegen de LA kings. Iedereen zei ons dat de Canucks niet zo goed zijn dit seizoen dus we verwachtte er weinig van. We hebben allebei natuurlijk wel een sjaal gekocht om ze te steunen en dat hielp, ze hebben zo waar gewonnen. Het was voor mij de eerste keer in een stadion voor een sportwedstrijd dus dat was geweldig en Jeroen was erg blij met zijn verlaat verjaardagscadeautje!

Donderdag regende het helaas weer maar dat weerhield ons er niet van om te gaan hiken in Capilano River parc om de Cleveland dam te bekijken (Gaaf!). Er was niemand in dat hele park te bekennen behalve wat honduitlatend volk, toch voordelig zo’n regendagje. Vervolgens gingen we naar Capilano park waar ze allemaal lichtjes hebben opgehangen en een mega lange, wiebelige suspension bridge hebben. Ook een pad hoog in de bomen (helaas weerhield de regen hier de mensen niet van komen) en een cliffhangloop. Tot slot nog een koffie en warme chocomelk gedronken, en ja hoor, zelfs slagroom kan je hier weer laten bijvullen (ik vind dat refill toch een uitvinding!).

Vrijdag was het gelukkig een mooie dag. Dus op naar Stanley park. We hebben fietsen gehuurd om een rondje park te rijden langs het water (ze hebben hier zelfs aparte paden voor skeelerende mensen en alles is éénrichting op het fietspad). Halverwege hebben we een klein uitstapje gemaakt om de Lionsgate brug op te fietsen en te genieten van de skyline van Vancouver. Aan het einde van de route hebben we zelfs nog op een bankje in de zon kunnen zitten aan het water, het lijkt wel vakantie ;).
We zijn de langs de haven terug gelopen naar het centrum waar we uitkeken op de bergen van Vancouver die in het zonnetje lagen en waar dus de zonsondergang mooi op te zien was. We zijn doorgelopen naar de look-out toren om over de stad uit te kijken. Een rondje in het licht, een rondje met zonsondergang en een rondje met bijna helemaal donker. Wat een prachtige stad als je houdt van bergen, zee, skyline en natuur. Toen we beneden kwamen was het tijd om naar de kerstmarkt te gaan (ja die staat hier nog steeds) waar we af hadden gesproken met Lisa; het nichtje van Linda, een vriendin van mij. Lisa woont hier en had ons hiervoor uitgenodigd. Na 1,5 uur gezelligheid, glüwein en hapjes op de markt zijn we gaan opwarmen in een cafétje. Daar heeft Lisa besloten om ons volgende week op de komen zoeken in Whistler.

Zaterdag, oudjaarsdag. We zijn uitgenodigd bij Hermann (van het vliegtuig) en zijn vrouw, Oxana, om daar te komen lunchen en oud-en-nieuw te vieren. Hermann had heerlijk gekookt voor de lunch en toen we daar klaar mee waren hebben we nog een film gekeken met elkaar voor we poging 1 gingen wagen om bij een huisfeestje te komen. Niet gelukt want de Lionsgate brug was geblokkeerd dus de taxi keerde om. Vervolgens hebben we een uur later het nog eens geprobeerd en toen was de weg wel vrij. Het huisfeestje was bij een zakenvriend van Hermann. Er was helaas bijna niemand vanwege de sneeuwstorm. Niet erg, des te meer eten hadden wij. Eind van de avond zijn we met zijn 4e naar het vuurwerk gegaan aan het water bij Canada Place. Mooi vuurwerk en gelukkig was het droog (wel KOUD!), we mochten alleen de champagne niet meenemen naar die plek dus die hebben we na afsloop maar opgedronken. Tot slot mochten we logeren Bij Hermann en Oxana, zij zijn zulke goede mensen dat wij in hun kingsize bed mochten slapen terwijl zij op de grond/bank gingen slapen in de woonkamer..

Zondag redelijk op tijd opgestaan. Hermann heeft ons met onze snowboard spullen naar onze homestay gebracht, terwijl Oxana een ontbijtje voor ons klaarmaakte. Na dit ontbijt met een prachtig uitzicht over de haven, zijn we door Hermann nar Mount Seymour gebracht. Jeroen en ik gingen daar snowshoeën (Dat lopen op een soort tennisracket) en omdat er 30 cm verse sneeuw was gevallen, was dat natuurlijk top (en ook omdat het mooi weer was). We hebben 2 uurtjes door de trails gelopen maar omdat het steeds harder waaide en dus de sneeuw uit de bomen naar beneden kwam zetten (soms met blokken tegelijk) en wij honger hadden, weer terug gegaan. Taxi Hermann heeft ons weer opgehaald en thuis gebracht. We hadden geen betere vrienden kunnen maken, we hopen ze snel ook in Leiden te mogen ontvangen om iets terug te kunnen doen.

Een goed begin van het nieuwe jaar, een mooie afsluiting van onze eerste deel van de reis. Morgen naar Whistler!

• 02 Januari 2017 - 11:45

Heleen:

Echt waanzinnig mooi en liefdevol allemaal!

• 02 Januari 2017 - 21:57

Maerle :

Super! Wat doen jullie leuke dingen en wat zijn Hermann en zijn vrouw lief!
    Altijd leuk om zulke mensen tegen te komen en ook zeker contact mee te houden!
    Ik ben heel erg benieuwd hoe het is Whistler zal zijn!

Voorzichtige reis!
    Xxxx

• 12 Januari 2017 - 06:40

Maerle:

Waar blijft je volgende blog? :)
    Ben benieuwd hoe het met jullie gaat! Lekker aan het snowboarden?
    Denk aan jullie! Have funn! Dikke x

• 12 Januari 2017 - 18:18

Yael Van Den Kommer:

Volgende blog is in de maak. Denk zondag online ;) Dan verlaten we Whistler. Nog even geduld hihi