Dag 8 en 9 (North Vancouver) - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Yael Kommer - WaarBenJij.nu Dag 8 en 9 (North Vancouver) - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Yael Kommer - WaarBenJij.nu

Dag 8 en 9 (North Vancouver)

Door: yaelvdkommer

Blijf op de hoogte en volg Yael

27 December 2016 | Canada, Vancouver

Maandag was het weer tijd om te verkassen, Vancouver Island laten we vandaag echt achter ons. Nog wel een afscheidsontbijtje gehad van oma voor we vertrokken; eitjes, aardbeien met slagroom, bagels, kerstbrood.. wij klagen niet! Na het ontbijt brachten opa en oma ons naar de bushalte in het centrum.
Vanaf daar gingen we weer richting Vancouver met de ferry en allerlei bussen. (We hadden even het idee om met een watervliegtuigje te gaan maar we hebben het geld bespaard voor iets leuks later, pijn in mijn hart). OV is hier trouwens niet duur. Dagpas kost ongeveer 8 euro voor onbeperkt reizen!
Rond 15.00 uur waren we bij Waterfront, het centrum van Vancouver. Naast de beroemde stoomklok hebben we eindelijk geluncht. In een restaurantje waar ze zo waar een sjaal van Ajax hadden hangen. Jeroen ook weer helemaal gelukkig. Vervolgens ging de tocht (voor de eerste keer in de regen) verder naar North Vancouver waar we weer een airbnb geboekt hadden.
Deze avond moesten we (weer!) uit eten want de gastvrouw en haar dochter hadden visite over de vloer voor een boxingsday diner. Ondertussen regende het echt hard dus we kregen gelukkig een plu te leen. De buschauffeur dacht alleen dat wij die regen leuk vonden, we misten Nederland vast een beetje, want hij reed zo de halte voorbij dus moesten we best een end lopen maar prima eten in de bierbrouwerij. Terug bij ons ‘huis’ begonnen zij net aan het toetje en we mochten aanschuiven. De gasten bleken de vriend van de dochter te zijn en zijn moeder. Nog 1,5 uur gekletst (met ondertussen 2 erg dronken vrouwen). De dochter heeft ons zelfs nog uitgenodigd om 1 januari mee te gaan snowshoeën.. We zullen zien!

Dinsdag wilde we ’s ochtends boodschappen doen met de bus. Omdat we lekker aan het stuntelen waren met het geld, mochten we op de heenweg gewoon gaan zitten en terug vroeg die waar we heen moesten en zei ons ook lekker te gaan zitten (dat vinden wij Nederlanders natuurlijk helemaal prima!).
Na de lunch zijn we naar een punt gegaan dat halverwege het Baden Powel hiking trail lag. Het was bijna droog maar er lag wel veel sneeuw/ijs op het pad. Dat maakte de route erg uitdagend en dus leuk. Ik liep op mijn nike schoenen dus ik glibberde alle kanten op. Gelukkig had Jeroen wel geïnvesteerd in goede sneeuwschoenen dus die hielp mij overal door heen (wat een gentleman!). Nadat we eerst een half uur de verkeerde kant op gelopen waren dankzij het goede richtingsgevoel van mij, werd het pas daarna alleen maar leuker. Het was namelijk gesloten. Maar wij laten ons niet tegenhouden door een bordje. (Geen zorgen, meerder mensen met ons). Na deze sneeuwglijbaan (het moest eigenlijk een trap voorstellen) kwamen we (na 3 uur hiken) aan bij de watervallen en de suspension brug in Lynn Canyon. M’n schoenen waren doorweekt maar gelukkig konden we met de bus terug.
’s Avonds was het eindelijk weer een keer zelf koken en hebben we Expeditie Robinson terug gekeken via youtube.

• 30 December 2016 - 10:32

Maerle:

Leuk! En jullie maken goed gebruik van airbnb ... grappig want die had ik ook gebruikt voor de 1e 2 nachten;) leuk te lezen dat alle mensen gastvrij zijn en jullie het gevoel willen geven thuis te zijn! Super

• 01 Januari 2017 - 21:39

Oma En Henk:

We genieten van jullie leuke belevenissen en wensen jullie een heel gelukkig nieuw jaar 2017.