Dag 61 t/m 65 (zwemdiploma testen) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Yael Kommer - WaarBenJij.nu Dag 61 t/m 65 (zwemdiploma testen) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Yael Kommer - WaarBenJij.nu

Dag 61 t/m 65 (zwemdiploma testen)

Door: yaelvdkommer

Blijf op de hoogte en volg Yael

21 Februari 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

Op vrijdag op weg gegaan naar het altijd zonnige San Fransisco. Zoals het had moeten zijn, waren wij er natuurlijk op het moment dat het dit hele weekend zou gaan regenen, na 5 jaar droogte.. We lieten ons uitje daar natuurlijk niet door verpesten als oerHollandse jongeren; we zijn toch zeker niet van suiker!

Zaterdag hadden we ons helemaal klaargemaakt voor een regentocht op de fiets. Scheen zowaar nog de zon ook en was het de hele dag droog. Wel een fors windje die de tocht aardig zwaar maakte als je hem in de neus had met heuvel- (lees; berg)opwaarts. Als Nederlanders hadden we die regen wel aangekund maar welke gek heeft ooit bedacht San Fransisco op een heuvel te bouwen?! Het maakt het in ieder geval een uitdaging. Ze zijn we een stukje door de stad gefietst, door het Golden Gate park en natuurlijk over de Golden Gate brug. Na deze mooie, zware (en voor Yael nog best spannende) tocht, hadden onze billen het maximum bereikt. Toen moesten we nog terug. De Ferry zou pas 1,5 uur later gaan maar gelukt zocht er een taxi nog wat passagiers (incl. fietsen) dus wij, met een anders stel, wat er net zo klaar mee was, naar het centrum gebracht.

Zondag; de dag dat al het water wat we gister hebben gemist, alsnog uit de hemel op ons neer druppelde. Wij hadden natuurlijk voor deze dag een bijzonder plan gemaakt; hiken in het Muir Moods National Monument. Al na 200 meter moesten we een keuze maken; terugkeren of voetje baden in een modderpoel. Jeroen vloog de modderpoel door dus moest Yael wel volgen. Met vochtige voeten begon onze 6 mijl (9,5 km) hike door de bergen. Wat begon met miezeren, werd al na 3 km regen maar we hebben doorgezet. Toen onze winterjassen begonnen te verdrinken, hebben we onze poncho’s aangedaan. We hebben het gered; na meer dan 11 km (Zelfs nog een detour gemaakt vanwege ons goede richtingsgevoel) kwamen we weer bij de modderpoel aan die nog groter was (onze zwemdiploma’s kwamen zo toch nog eens van pas). Zeiknat dus de auto ingedoken op weg naar een warm bad.

Op maandag hebben we besloten de toeristen trekpleisters op te zoeken. We zijn begonnen bij de pieren. Bij elke pier naar binnen gegaan op zoek naar een paraplu en om even ‘op te drogen’. Bij de laatste pier, de beroemde pier 39 met allemaal winkeltjes, eindelijk een paraplu gevonden. Even door de winkeltjes gestruind en toen bij de Fishsermans Wharf gelunched. Na de lunch verder de stad in gelopen naar Lombert street; een straat met tientallen haarspelspeld bochten ( en daarom ook ‘bekend’ als meest bochtige straat ter wereld). Grappig gezicht zo tussen alle rechte straten. Hierna waren we de regen wel weer zat dus weer op huis aan gegaan.

Op dinsdag, vandaag, zijn we vroeg opgestaan om naar het beroemde Alcatrez te gaan. De gevangenis op een eiland voor de kust van SF. 08.45 vertrok onze boot richting dit eiland waar we een audio tour door de gevangenis hebben gedaan. Gaaf om er doorheen te lopen en ze hebben het nog leuk ‘aangekleed’ ook. Vooral de ontsnapping van 3 gevangenen uit de gevangenis vonden wij reuze interessant.

Al met al kunnen wij concluderen dat San Fransisco een prachtige stad is. Zelfs in de regen. Zo kleurrijk als alle huisjes zijn en dat heuvelachtige geeft een leuke dimensie aan het gebeuren.
Nu zijn we onderweg naar LA via Highway 1; dé route tussen SF en LA. Van het weekend zullen we jullie laten weten hoe die reis bevallen is.

• 22 Februari 2017 - 08:41

Maerle:

Gaaf! Leuk al die foto's! Zat de oud bewaarder nog zijn boekjes te verkopen in alcatraz?
    Heel leuk om te zien... we hebben dezelfde foto's;)
    Mooie route geniet van de highway 1! Laatste loodjes xxxx

• 22 Februari 2017 - 15:10

Lianne:

Leuke foto's !!
    Nog even genieten van jullie prachtig avontuur
    En dan komen jullie weer thuis - heerlijk !! xx

• 25 Februari 2017 - 22:01

Tinus:

Na alle 'ontberingen' stralen jullie nog steeds geluk uit. Dat moet een basis zijn voor een goeie relatie
    Nog een paar geweldige dagen en dan terug nar de werkelijkheid. Veel plezier nog!!