Dag 7; kerst in Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Yael Kommer - WaarBenJij.nu Dag 7; kerst in Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Yael Kommer - WaarBenJij.nu

Dag 7; kerst in Victoria

Door: yaelvdkommer

Blijf op de hoogte en volg Yael

25 December 2016 | Canada, Victoria

Kerstavond was gezellig geworden zoals jullie konden lezen, ook al besefte wij nog niet dat het echt kerst was. Dat kwam pas zaterdagochtend toen we heerlijk hadden uitgeslapen en uitgenodigd werden voor het kerstontbijt met de hele familie (oma, opa, Jennifer (de gastvrouw) en haar 2 dochters). Er lag zelfs een stocking (zo’n cadeausok) voor ons! Allemaal lekkers en een kraslot. Daarna heerlijk ontbeten met chocochippannenkoeken met slagroom, eieren met spek en home made soesjes. Tot slot kregen we zelfs nog een cadeautje van kerstvrouw oma. Slofsokken, poncho, oordoppen en nog wat Amerikaanse dollars! Hoe lief, wat hadden wij uiteindelijk toch een goed kerstgevoel.
Toen het ontbijt klaar was opa ook nog zo lief om ons in het centrum af te zetten met de auto zodat we daar de bus konden pakken naar Mount Douglas, een berg met allerlei hike paden erop in verschillende niveaus. Eerst de makkelijkste route gevolgd naar het strandje waar ik in een boom geklommen ben die over het water hing. Daarna een iets steilere hike omhoog gegaan tot we bij de moeilijkste hike kwamen die ons naar de top bracht over allerlei rotsen en modder (met af en toe was ijs) en langs allerlei plekken waar we van het uitzicht konden genieten. We konden Amerika zien en over Victoria uit kijken. 1,5 uur later waren we weer beneden en zagen we net de bus aan komen. Dat werd sprinten geblazen want die reed maar 1 keer per uur, wel gered!
Rond 19.30 uur wilde we uit eten gaan in een super tof restaurant maar helaas bleek die bij aankomst dicht te zijn.. Toen doorgelopen naar het centrum waar niks open was behalve ons oude hotel waar een restaurant/pub bij zat. Daar hebben we nog bijzonder goed genoten van hun kerstmenu. Die avond zagen we ook nog eens 2 wasberen lopen met onze wandeltocht. Leuke afsluiter van de avond.

Zondagochtend, geen kerst meer, geen tweede kerstdag hier maar ‘boxing day’ waarbij alles in de uitverkoop gaat. Voor ons een dag van doortocht (zie volgende blog).

• 29 December 2016 - 21:23

Heleen:

Wat een aardige gastvrije mensen! En super al die mooie tochten met fantastische uitzichten!! Ik ben best wel jaloers!! Geniet ervan!!