Dag 4 t/m 6 (Tofino) - Reisverslag uit Tofino, Canada van Yael Kommer - WaarBenJij.nu Dag 4 t/m 6 (Tofino) - Reisverslag uit Tofino, Canada van Yael Kommer - WaarBenJij.nu

Dag 4 t/m 6 (Tofino)

Door: yaelvdkommer

Blijf op de hoogte en volg Yael

25 December 2016 | Canada, Tofino

Donderdag ochtend hadden we een record. Eindelijk kunnen slapen tot 05.15 uur.
De dag begon wat vroeg maar dat was niet erg. Autootje gehuurd (kicke bak; Volkswagen Beatle) en naar Tofino vertrokken. Onderweg veel regen gezien maar wij zaten lekker droog en het was een super mooie route met veel sneeuw en mooie hoge boomlandschappen met rivieren en meren. Na 5 uur aangekomen op plaats van bestemming. Eerst langs de toeristen informatie. Zij wees ons op een lunch een stukje verderop voor 5 dollar. Eenmaal daar aangekomen bleek die nog gratis te zijn ook (iemand had kaartjes over). Weer een klein stukje verder was ons hostel wat we niet konden vinden maar bij navraag in een gebouw bleek dat het hostel te zijn.
Eenmaal ingecheckt, gaan hiken. We kwamen een bordje gesloten tegen maar daar luisterde we natuurlijk niet naar (en zo ook meerdere mensen met ons). Een prachtig uitzicht over zee met zonsondergang was onze beloning. Na een uurtje hiken klaar gemaakt om uit eten te gaan (dat mag na een gratis lunch natuurlijk).

Vrijdag hadden we eindelijk een goede nacht geslapen! Wel vroeg uit de veren want we gingen een dagtocht doen naar de hot springs met een boot. 1,5 uur was de heentocht. Onderweg nog een zeeotter en een zeearend gezien. Op het eiland aangekomen moesten we ongeveer 40 minuten lopen door het bos naar de hot springs. Toen we de stoom zagen en de zwavelgeur (lees; rotte eieren) roken, wisten we dat we er waren dus zwemkleding aan en met 5 graden celsius via de rotsen naar beneden lopen. Heerlijk warm, 3 kleine badjes ( we konden er net in met ongeveer 15 mensen) en hete watervallen. Geweldige ervaring. Na 3 kwartier waren wij het wel weer zat met onze oma handjes en voetjes dus kleding aan en lunchen in het zonnetje op de rotsen. Na 3 uur op het eiland weer terug met de boot, dit keer over de open zee. De golven vonden wij hoog (0,5 meter). Dat vond de schipper niet, ze konden soms 10 meter hoog worden in een storm. Nog gezocht naar walvissen maar die lieten zich niet zien helaas.
Bij terugkomst naar de zonsondergang gaan kijken een paar stranden verderop, samen met iemand die we die dag hadden ontmoet. Helaas was het erg bewolkt dus nog even op wat rotsen geklommen en toen het donker werd naar het hostel terug gekeerd om voor de eerste keer zelf te komen.

Zaterdag moesten we weer terug naar Victoria maar van de terugweg hebben we iets moois gemaakt. We zijn begonnen met een rondje hiken van 1 km in Pacific Rim nature reserve. Dit was een pad van hout door het regenwoud. Omdat het vannacht gevroren had, was alles ijzig. Dit maakte de tocht een stuk grappiger. De volgende stop was bij Mac Millan provincial park. Een park met hele hoge/grote bomen, de grootste boom was 800 jr oud en hoger dan de toren van Pisa. We hebben hier 4 korte wandelingen gedaan.
Een stuk verderop hebben we geluncht in Duncan, Totem City. We hebben 38 totempalen gezien met ook de grootste van de wereld. Daarna hebben we een uitstapje vaan Lake Cowinchan gemaakt via een weg langs een brede rivier over besneeuwde wegen. We eindigde op honeymoon bay (hebben we dat ook maar vast gehad) om te kunnen genieten van een uitzicht over een groot meer, omringd door prachtige bergen. ’s Avonds terug gereden naar Victoria om in een aribnb te verblijven. De gastvrouw is erg aardig, we kregen appeltaart en eggnog met rum en gezellig zitten kletsen voor een uurtje.

• 25 December 2016 - 09:52

Nadia:

Wat heerlijk om weg te dromen bij jullie vakantie-avontuur, fijne (witte?) kerst daar! Liefs x

• 26 December 2016 - 10:28

Maerle:

Mooie foto's! Ziet er geweldig uit!
    Gaan jullie ook nog langs sequoia park? Daar staat de dikste boom van de wereld.... de General Sherman... zeker ook een bezoekje waard! Je waant je net in een sprookje.... maar dat is wel op meerdere plekken in amerika;)

Veel plezier lieverds!
    Dikke x

• 26 December 2016 - 18:36

Elly En Ad:

Hoi allebei, wat een geweldig mooie foto's en leuk verhaal. Hou vol. We hoorden via via al dat het goed ging, want Face Book doet kennelijk zijn werk goed. Voor ons Facelozen, zijn de verhalen op deze plek heel leuk. Hopelijk blijft alles zo leuk als nu: wij hebben bij toeval gisteren ook zo'n zee-arend gezien, maar die was onderdeel van een vogelshow in Archeon: een iets burgelijker uitje dan jullie tot nu toe vieren. Blijf genieten!