Dag 1 t/m 3 - Reisverslag uit Victoria, Canada van Yael Kommer - WaarBenJij.nu Dag 1 t/m 3 - Reisverslag uit Victoria, Canada van Yael Kommer - WaarBenJij.nu

Dag 1 t/m 3

Door: yaelvdkommer

Blijf op de hoogte en volg Yael

22 December 2016 | Canada, Victoria

De dag van de vlucht. Wat kleine vertragingen gehad maar alles verliep goed; In het vliegtuig zaten we naast Hermann, een advocaat van rond de 40 jaar waar we lekker mee konden babbelen die in Vancouver bleek te wonen (voor nu 15 jaar), voorouders uit Nederland heeft en net terug kwam vanuit Kaapstad. Hoe bijzonder toevallig wil je het hebben. Hermann is net als elke Canadees erg vriendelijk, zo vriendelijk dat wij als Nederlanders bijna gaan twijfelen aan de bedoelingen ervan. We mogen namelijk onze snowboard spullen bij hem thuis stallen..! en hij gaf ons veel tips en we mogen misschien ook wel een nachtje slapen in zijn huis dus nummers uitgewisseld en we zien het wel. De rest van de ‘nacht’ hebben we veel films ‘gekeken’. Jeroen met 1 oog open, Yael met 2 ogen dicht. Onze goede voornemens om wakker te blijven, bleken niet haalbaar.
21.00 uur lokale tijd (dus bij jullie 06.00 uur) hadden we een transfer naar ons hotel. De kamer die wij binnenliepen, bleek niet schoongemaakt te zijn maar dat werd snel opgelost, gelukkig waren er nog andere kamers vrij. Deze nacht in een antiek-uitziende kamer was vrij kort. 04.00 uur deden wij allebei onze ogen open, klaar wakker. De jetlag heeft toegeslagen. Na wat luieren en uitzoeken hoe we in Victoria moesten komen, begon de dag om 07.30 uur echt. Weliswaar met een gratis ontbijtje wat we niet hadden verwacht (karig maar gratis, we blijven Nederlanders dus we zijn daar blij mee).

’s Ochtends onze snowboardspullen bij Hermann gebracht. Hermann kwam ons met zijn auto ophalen bij het treinstation. Met de boardtas op onze schoot achterin de auto, half uit het raam stekend naar zijn huis(je) met uitzicht op Stanleypark/haven. Hij heeft ons nog een kleine tour door zijn wijk gegeven en toen weer afgezet bij de trein. We hadden perfecte timing want na de trein hoefde we maar een half uur te wachten op de bus naar de ferry in Tsawwassen. De eerste bus konden we niet in, die was volgeladen maar dat was prima want daardoor konden wij in de tweede bus lekker zitten. 13.00 uur vertrok de ferry naar Swartz bay waar we iets meer dan een uur later aankwamen nadat we door prachtige natuur (berg-eilandjes) zijn gevaren. Tot slot nog een uur in een bus naar downtown Victoria en toen ons volgende hotel op gezocht, dat was niet lang zoeken want de bushalte was voor de deur van het hotel.
Tassen afgegooid en op naar de VVV. Goede tips gekregen dus toen een wandeling langs de haven gemaakt met allemaal mooie lichtjes. Vervolgens gingen we bij een Italiaan eten, op aanraden van het hotel. We moesten buiten in een rij wachten om naar binnen te kunnen maar het was het zeker waard en niet eens duur.

Terug bij het hotel konden we onze ogen niet meer open houden dus 21.30 uur gaan slapen. Fout van ons leven, ‘s ochtends 03.30 uur klaar wakker, omgaan met een jetlag moeten we anders aan gaan pakken. Weer zaken uitgezocht voor de reis en semi slapen tot we mochten ontbijten (hier vele malen beter, joepie) en op weg konden om een auto te huren voor morgen t/m zaterdag en fietsen te huren voor vandaag. We hebben een tocht langs de kust gemaakt, in totaal een rondje van 2,5 uur. We hadden geluk; heerlijk zonnetje dus de kou viel mee. Ook de steile stukjes tussendoor zorgde voor verwarming. We hebben genoten van het uitzicht en als Hollander zit fietsen toch in je bloed. Omdat we toch zo lekker Nederlands bezig waren geweest, hebben we geluncht bij de Dutch bakery met kroketten.
’s Middags op reis gegaan naar de Butchart gardens. Niet voor de planten en bomen maar voor de duizenden lichtjes die ze erin hebben gehangen. Zo mooi! (vooral toen het echt donker was) En nog romantisch ook. We hebben 1,5 uur door de tuinen gelopen en toen weer terug om uit eten te gaan naast de haven. Later bij het restaurant, meer gangen dus later weg, later in ons hotel dus later slapen. We hopen dat het helpt..

• 22 December 2016 - 08:22

Maerle :

1e dagen op Amerikaanse bodem!
    Wat super aardig van Herman! :)
    En die lichtjes prachtig!

Dikke x