Dag 34 en 35 - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van Yael Kommer - WaarBenJij.nu Dag 34 en 35 - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van Yael Kommer - WaarBenJij.nu

Dag 34 en 35

Door: yaelvdkommer

Blijf op de hoogte en volg Yael

06 November 2016 | Swaziland, Ezulwini

Zaterdag.
We moesten van kamer wisselen. We sliepen nu met z’n vieren in een 6 persoonskamer die ze nodig hadden dus wij naar een 4 persoonskamer. Op zich niet heel naar want nu is het de kamer naar de wifi modem maar wel vervelend dat we bij terugkomst van Mozambique 10 gevraagd hebben of we niet beter naar de 4 persoonskamer konden gaan voordat we onze spullen gingen uitpakken en ze zeiden dat het absoluut niet nodig was.. Wel een voordeel dat we in een schone kamer kwamen met een veel beter matras!
Het was weer een warme dag dus zodra wij verhuisd waren, zijn Amanda, Maija en ik weer naar het zwembad van gisteren gegaan. Dit keer leek het 5 sterren hotel meer op onze NCP. Allemaal kinderen, er was een soort kinderfeestje. Waarschijnlijk betekend een 5 sterren hotel hier toch wat anders dan in de rest van de wereld. Als ik daar een gast zou zijn, zou ik het niet zo waarderen als ik allemaal gillende kinderen om me heen zou zien. Rond 13.00 uur sloeg het weer om, we zagen de bliksemschichten al boven de bergen. We hebben snel wat geluncht daar en toen barste de hemel los. Snel naar huis gegaan om te kunnen douchen (super snel want eigenlijk mag het niet, levensgevaarlijk met de onweersbuien hier).
Vervolgens gewacht op de rest van de groep die waren gaan paardrijden (zij hadden geluk, ze waren net klaar toen de buien losbarstte). Om 17.30 uur was iedereen klaar met voorbereiden voor het verjaardagsfeestje van Phumie. Toen we daar aankwamen, moesten we door een soort gevangenisdeuren lopen. 3 deuren met tralies, voor we op de binnenplaats kwamen. Daar was het half overdekt (gelukkig met die stormbuien). We hebben daar gegeten; een mega plateau met allerlei barbequevlees. Blijft chill, die braais hier. Er viel niet echt met elkaar te praten want al die Swaziërs praten altijd zo hard tegen elkaar, je kan het beter schreeuwen noemen. Ook dansen zat er voor mij niet in. De muziek was mwa en de lampen waren heel fel (geen disco lichten o.i.d.) en de helft zat voetbal te kijken. Wel geinig dat de lichten en de muziek steeds uitviel vanwege de storm. En heel eng; een donder zat zó dichtbij. Het leek alsof er vuurwerk naast je oor werd afgestoken. Rond 21.30 uur maar naar huis gegaan met de helft van de groep die het niet zo boeiend vonden. De taxichauffeur nam een shortcut over modderweggetjes. Doodeng om steeds te slippen en hij reed best hard, maar ook dat weer overleeft. Volgens mij leef ik hier zo vaak op het randje van de dood ;).

Zondag.
We wilde uitslapen maar de groep gasten die in onze oude kamer moesten, maakte herrie als een malle. Wat verwacht je van 18 gasten van 18 jaar..
Weer een warme dag dus rustig aan gedaan en eerst bij ons eigen zwembad gechilld en toen naar het zwembad bij het hotel gegaan. Ze hebben daar ook een spa dus Laura, Emily, Amanda, Maija en ik hebben een massage genomen. Ik ook een manicure. Het blijft hier allemaal zo goedkoop. 40 euro voor beide behandelingen…! We waren er wat te vroeg dus wel konden eerst in hun zwembadje relaxen met uitzicht op palmbomen. Daarna wilde we in een stoomcabine gaan. Deze was gemaakt voor Afrikanen denk ik. Veelte heet voor 4 blanke dames! Gelukkig konden we ons daarna snel omkleden en werden we naar de massageruimtes gebracht. Heerlijk gerelaxed en ik heb nog mooie nagels ook. Na anderhalf uur mocht ik het kamertje weer uit. De weer was omgeslagen, dus we moesten snel naar huis en dat was net op tijd voor de hemel weer eens los barste (we konden net onze was binnenhalen). De rest van de avond hebben we spellen gespeeld en gekeken naar de waterval die ontstond op de trap. We wilde ook een film kijken maar na 3 minuten vond ik het al zo’n rare film (met aliens) dat ik lekker m’n bedje in ben gedoken.

  • 07 November 2016 - 14:35

    Maerle:

    Jeetje dag 34 en 35 alweer.... wat vliegt de tijd.

    Zo te lezen verveel je je geen moment en kan je het leuk vinden met de andere meiden!
    Lekker zwemmen iedere dag! Je zal wel als een Afrikaan terug komen ben ik bang;)
    Gaaf ook dat onweer....kan me best voorstellen dat het griezelig is. Ik heb het een keer meegemaakt in Thailand dat de bliksem insloeg aan de overkant van de weg.... wat een klap was dat! Heel de grond trilde ervan.... ook toen heb ik even gedacht dat me laatste minuten geslagen hadden :P

    Hier gaat alles gewoon door.... eat/work/sleep/rave repeat ;)

    Geniet ze!
    Dikke x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yael

Avontuurlijke wiskunde docente, genietend van een tussenjaar om Afrika, Canada en Amerika te kunnen ontdekken.

Actief sinds 19 Sept. 2016
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 89439

Voorgaande reizen:

19 December 2016 - 28 Februari 2017

Van Vancouver tot Los Angelos via Whistler

02 Oktober 2016 - 29 November 2016

Van Kruger tot Coast

Landen bezocht: