Dag 12 - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van Yael Kommer - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van Yael Kommer - WaarBenJij.nu

Dag 12

Door: yaelvdkommer

Blijf op de hoogte en volg Yael

14 Oktober 2016 | Swaziland, Ezulwini

Vandaag leek erg op donderdag op de NCP. We hebben wel wat extra’s gedaan; t/m 100 tellen i.p.v. t/m 60 tellen, dieren nadoen die de leerlingen moesten raden, de kinderen moesten hun eigen favoriete dier tekenen (sommige bleken daar erg goed in te zijn) en we hebben hen de dieren erbij laten schrijven in het Engels en tot slot hebben we ze laten wijzen naar hetgeen wat ik opnoemde (Raam, deur, kind, grond, plafond, kleuren, cirkel etc). De kinderen waren vandaag zo lief en gehoorzaamde zelfs als de docent weg was (ook al wilde ze niks eten). Het scheelt misschien ook wel dat ik de belangrijkste dingen nu kan zeggen in Swazi; Lalela is luisteren!, Thala phasi is ga zitten! En Thula is mond dicht!
Tijdens de lunch heb ik een gratig manicure gekregen van een van de meisjes. Ze vond mijn nagels vies dus beet ze een stokje zo af dat het een soort kwastje werd.
Rond 16.00 uur begon de feestavond. Met meer dan 20 mensen hebben we bierpong, flipcup, kingsen en z.s.m. t/m 100 schrijven bij het gooien van een 6 gedaan. 23.00 uur was het tijd om naar de plaatselijke pub te gaan. Het was al aardig druk en toen wij er waren, was het zeker vol! Een biertje (halve liter) kost hier €1,50 maar ik kreeg ook nog vaak gratis bier van het plaatselijke volk. Je hoeft maar een Afrikaanse move te laten zien, en daar komt je bier! Vrienden gemaakt met een meisje van hier die haar vriendin zat was omdat die iedereen op de mond wilde zoenen (ook ik was bijna de sjaak) en vijanden geworden met een Mexicaanse gozer; toen hij binnen kwam pakte ik zijn pet en zette die op m’n hoofd, vond hij prima. Ben hem alleen een klein beetje vergeten terug te geven bij het weg gaan om 03.00 uur.