Dag 5 - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van Yael Kommer - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van Yael Kommer - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Yaelvdkommer

Blijf op de hoogte en volg Yael

07 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Krugersdorp

Door onze wekker heen geslapen dus werden we 05.00 uur wakker, haasten geblazen (gelukt!) We hadden bijna een prive auto omdat iedereen bij de andere chauffeur wilde zitten (die praten veel over dieren/planten etc.). Omdat Lotte en ik vooral wilde kijken naar dieren bleven wij trouw bij onze chauffeur (Philip) die je toch niet echt kon verstaan (Engels met een Afrikaans accent is best pittig).
Vandaag nieuw gezien: Vos, Mangoes en eindelijk een Leeuwin (in de verte maar okee).
Telkens als je een andere auto passert vraag je of ze wat gezien hebben, eigenlijk vraag je of ze ‘cats’ gezien hebben (Leeuw,Luipaard of Cheeta). We hadden uren gereden op zoek naar leeuwen en eindelijk zei iemand dat er een op de rots zat (wel een uurtje rijden). Dus met 90 km/uur (waar je 40 km/uur mag) is Philip erheen gesjeest. Ernstig gaaf om in zo’n jeep zo’n rit te kunnen maken maar helaas was de leeuw nergens te bekennen, wel zagen we een wilde jongen. Hij rende achter de auto aan van zijn ouders die lachend achter het stuur zaten en weg rende.. Heel raar, Philip heeft ze er maar even op gewezen dat de leeuw daar ergens in de buurt zou zitten dat zal ze geen kind meer wilde hebben dat ze door moesten rijden (konden wij eindelijk de leeuw zien en nog in actie ook!). Gelukkig zagen we de leeuwin wel bij terugkomst naar het kampterrein (ze zat dus gewoon 5 minuten de andere kant op vanaf ons kamp……. Samen met Matilda (Zweeds), Shanne (zwisters), Katja (zwitsers) en Lotte naar het zwembad gegaan omdat het nog steeds 32 graden was. We hebben er een lekkere vakantie dag van gemaakt. Bikini is te zien en colatje gegaan in de bar met uitzicht op het water waar olifanten en nijlpaarden in overvloed te zien waren. Na de lunch weer naar de bar gegaan met een pak kaarten die ik daar had gekocht voor 6 euro en nar 3 spelletjes ezelenen waaide er al een kaart weg. Dit keer in de bar een upsidedown hot chocolat gedronken (frozen!) echt te lekker en we hebben met elkaar cinnamon sugar pops gekocht (deeg balletjes met kaneel die je in caramel moet dippen), het lekkerste wat ik ook heb gegeten!!
Om 16.15 uur hadden we Sunset Driving. Dus rijden tot de zon onderging en dan nog 2 uurtjes doorrijden. In het donker konden we grote spotlights gebruiken om de dieren te kunnen spotten. We hebben een hyëna en een bushbaby gezien doordat de lichten reflecteren in de ogen. Later bleek dat waar wij ergens stil hadden gestaan om een zoveelste giraffe te bekijken, er aan de andere kant 2 luipaarden in de boom zaten! De andere auto hadden ze wel gezien, kortom uitermate teleurstellend. Toen we 20.30 uur bij de tenten terug waren was het eten geblazen en bed in gedoken.